Μπαλέτο

Μέθοδος
Vaganova

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Μελετημένο ειδικά για παιδιά προσχολικής ηλικίας και τις αναπτυξιακές τους ανάγκες. Με έμφαση στην μουσικότητα, τον συντονισμό και τον αυτοσχεδιασμό, εμπνέει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να αγαπήσουν το μπαλέτο. Χορεύουν, διασκεδάζουν και ταυτοχρόνως αποκτούν αντίληψη του σώματος τους με τις βασικές αρχές του μπαλέτου.

ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Στα επόμενα τμήματα όπου τα παιδιά κατατάσσονται σύμφωνα με την ηλικία και το επίπεδο τους- συνεχίζεται η εκπαίδευση τους στην τεχνική και στην ορολογία του μπαλέτου. Η μουσική συνοδεία, σε όλη την διάρκεια των μαθημάτων, βοηθά στην βαθύτερη κατανόηση των ασκήσεων και του ρυθμού, δημιουργεί ένα διασκεδαστικό περιβάλλον και μία αξέχαστη εμπειρία.

ΤΜΗΜΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Ποτέ δεν είναι αργά να ανακαλύψεις την μοναδική ανταμοιβή που προφέρει στο μυαλό και στο σώμα το μπαλέτο. Ξεφεύγεις από την καθημερινότητα και το στρες, αισθάνεσαι ενεργητικός, ελεύθερος να εκφραστείς. Η άσκηση μέσα από το μπαλέτο είναι για όλους, δυναμώνει το σώμα, βοηθά στον συντονισμό και χτίζει αυτοπεποίθηση.

Η Μέθοδος Vaganova είναι μια μέθοδος διδασκαλίας κλασικού μπαλέτου που αναπτύχθηκε από την Agrippina Vaganova.

Αυτή η μέθοδος συνδυάζει το ρομαντικό ύφος του γαλλικού μπαλέτου και τον δραματικό ψυχισμό του ρωσικού χαρακτήρα με την αθλητική δεξιοτεχνία που χαρακτηρίζει την ιταλική σχολή αλλάζοντας το παλιό αυτοκρατορικό ύφος της διδασκαλίας μπαλέτου.
Η Vaganova ήταν φοιτήτρια στην Αυτοκρατορική Σχολή Μπαλέτου της Αγίας Πετρούπολης, από την οποία αποφοίτησε το 1897 για να χορέψει επαγγελματικά με την συγγενική εταιρεία της Σχολής, το Αυτοκρατορικό Ρωσικό Μπαλέτο. Αποσύρθηκε από το χορό το 1916 για να ακολουθήσει μια σταδιοδρομία διδασκαλίας. Μετά τη Ρωσική επανάσταση του 1917, επέστρεψε στη Σχολή ως καθηγήτρια το 1921.

Η μέθοδος εκπαίδευσης μπαλέτου που ανέπτυξε έχει γίνει γνωστή σε όλο τον κόσμο ως η μέθοδος Vaganova και δημιουργήθηκε στη Σχολή Μπαλέτου όπου ήταν Διευθύντρια και στην οποία έχουν φοιτήσει ορισμένοι από τους διασημότερους χορευτές στην ιστορία όπως η Άννα Πάβλοβα, η Ναταλία Μακάροβα , ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ , ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ο θρυλικός χορογράφος Ζορζ Μπαλανσίν και πολλοί επαγγελματίες χορευτές σχεδόν σε κάθε όπερα στον κόσμο.

Το 1957 η Σχολή μετονομάστηκε σε Ακαδημία Μπαλέτου Vaganova σε αναγνώριση των επιτευγμάτων της. Σήμερα η μέθοδος Vaganova είναι η πιο δημοφιλής μέθοδος διδασκαλίας μπαλέτου της Ρωσίας και χρησιμοποιείται ευρέως στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική.

Η Ακαδημία Μπαλέτου Vaganova συνεχίζει να συνεργάζεται με τη Σχολή του πρώην Αυτοκρατορικού Ρωσικού Μπαλέτου, γνωστό σήμερα ως Μπαλέτο Μαριίνσκι.
Η μέθοδος Vaganova θεωρείται ότι είναι πολύ ακριβής στις κινήσεις και ο εκπαιδευμένος χορευτής με τη μέθοδο Vaganova είναι πολύ ισχυρός, με ξεκάθαρες γραμμές στην κίνηση του, έχει πλαστικότητα, εκφραστικότητα και αποδίδει εξαιρετικά στη σκηνή.

Η αρχική εκπαίδευση στην Ακαδημία και στα φυτώρια είναι δομημένη για να ξεκινά στην ηλικία των 10 ετών, με 5-6 ώρες ημερησίως για 8-9 έτη. Πριν ξεκινήσουν τα παιδιά να σπουδάζουν μπαλέτο περνούν από εκπαίδευση φυσικής αγωγής ( για 2-3 έτη ). Δηλαδή από προπαρασκευαστικά μαθήματα που αποτελούνται από ασκήσεις ενδυνάμωσης- ευθυγράμμισης – ελαστικότητας και διατάσεων μαζί με απλά βήματα χορού όπως skips, polka κλπ και γενικές ασκήσεις μουσικότητας, ρυθμού και συντονισμού.

Στα πρώτα έτη σπουδών Vaganova, οι ασκήσεις είναι ιδιαιτέρως αργές και με επαναληπτικότητα, απαιτείται δε υψηλό επίπεδο ωριμότητας και σωματικής δύναμης ώστε να ανταπεξέλθει ο μαθητής και να εμπεδώσει τα όσα διδάσκεται. Η ίδια αφοσίωση απαιτείται από τον δάσκαλο αλλά και την οικογένεια του μαθητή. Ο χορευτής ωριμάζοντας σωματικά και πνευματικά σμιλεύει και την καλλιτεχνία, την θεατρικότητα και την έκφραση.

Από τους δασκάλους απαιτείται βαθιά γνώση της τεχνικής της μεθόδου Vaganova, αλλά και σωστή παιδαγωγική γνώση, μεταδοτικότητα και επικοινωνία με παιδιά και εφήβους.

Η σωστή χορευτική παιδεία δίνει την δυνατότητα στον μαθητή να γίνει επαγγελματίας χορευτής, πραγματοποιώντας το ονειρό του να χορέψει στην σκηνή. Προσφέρει αυτοπεποίθηση, δυνατή τεχνική και εκφραστικότητα.
Οι χορευτές με κλασική παιδεία μπορούν με άνεση να παρακολουθήσουν μάθημα χορού ανά πάσα στιγμή, οπουδήποτε στον κόσμο, χρησιμοποιώντας κάθε μέρος του σώματός τους και παράγοντας εκπληκτικό αποτελέσμα.